^ жоғары
 
Негiзгi бет А А А
Арнайы нұсқа
Қаз Рус Eng   
 
     
 

 
 
Жексенбі, 15 қыркүйек 2019
 
     
 
Әлеуметтік сала / Экономика / Қазақстан Республикасының Ұлттық банкі
Қарыз алушылардың коллекторлық агенттіктерімен өзара әрекеттесу тәртібі

2017 жылдың мамыр айының басында Қазақстан Республикасында алғаш рет Қазақстан Республикасындағы коллектор қызметін реттейтін «Коллекторлық қызмет туралы» Заң (бұдан әрі - Заң) қабылданды. Бұл нормативтік акт, ең алдымен, қарыз алушыларды коллекторлық агенттіктердің (бұдан әрі - КА) агрессивті әрекеттерінен қорғауға арналған. Сонымен қатар, акт қарызды жоюға және ақпарат жинауға бағытталған.

КА-ның борышкерлермен өзара іс-қимылын Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі (бұдан әрі - ҚР ҰБ) реттейді. Айнымалы КА әрекеттесу кезінде қарыз алушылар келесі тәртіпті ұстануы керек.

Біріншісі. коллекторлық агенттікті тексеру

КА тексеру қажет, өйткені ол қызметті ҚР ҰБ тіркеуден өткеннен және КА тізіліміне енгізгеннен кейін ғана жүзеге асыруға құқылы. Заң бойынша жұмыс істейтін ұйымдардың тізімін ҚР ҰБ ресми сайтында https://www.nationalbank.kz сайтындағы «Рұқсаттар мен хабарламалар тізілімі» бөлімінен табуға болады.

АК жұмысы нақты қарыз алушының ісін тапсырғаннан кейін басталады. Ережеге сәйкес, КА қызмет келісім шарт негізінде жүзеге асырылады, оның мәні несие берушіге сотқа дейінгі жинау және қарыздарды өтеу, сондай-ақ қарыздармен байланысты ақпарат жинау бойынша қызметтер көрсету болып табылады.

Коллектордың борышкермен өзара әрекеті арқылы жүзеге асырылуы мүмкін:

- телефон қоңыраулары;

- борышкерге хаттар;

- борышкермен жеке кездесулер.

АК-ға қорқытуға, қорлауға, бопсалауға, жаңылыстыруға және Қазақстан Республикасының заңдарымен қорғалатын борышкердің коммерциялық немесе өзге де құпиясын ашуға қатаң тыйым салынады.

Сіз коллекторлар борышкермен жұмыс істеп жатқан кезде, банктер мен микроқаржы ұйымдарына қарызын өндіріп алу үшін сотқа талап арыз беруге, комиссиялар мен басқа да төлемдерді төлеуді талап етуге, сондай-ақ көрсетілген мерзім ішінде өсімпұл өндіріп алуға тыйым салатынын білесіз.

 

Екіншісі. Коллекторлармен байланысу бойынша ұсынымдар

Алғашқы байланыс кезінде қарыз алушы коллектордан келесі ақпаратты алуы керек:

  • КА атауы және КА тізіліміндегі тіркеу нөмірі,
  • КА орналасуы,
  • адамның аты және лауазымы,
  • Қарыз берушіні КА-ға беру,
  • қарыз құрылымы,
  • банктік заем шартында немесе микрокредит шартында қарастырылған негізгі қарыздың, сыйақының, комиссияның, өсімпұлдың (өсімпұлдың, сыйақының) мерзімі өткен және ағымдағы сомаларының қалдығы.

Назар аударыңыз! Заң коллекторларға борышкерлерге күніне үш реттен көп емес, жұмыс күндері таңертеңгі 8-ден кешкі 9-ға дейін шақыруға рұқсат береді (дүйсенбіден жұмаға дейін, ерекше жағдайлар мемлекеттік және ұлттық мерекелер болып табылады); аптасына үш реттен көп емес және күніне бір реттен көп емес АК бастамасымен жеке байланыс.

Сондай-ақ, заң коллекторға телефон қоңыраулары кезінде де, жиналыс кезінде де аудио, бейне және фотосурет түсіруге мүмкіндік береді. Қарыз алушы мұны істеуге құқылы: бұл туралы қоңырау бастамашысына алдын-ала ескерту арқылы барлық сөйлесулерді жазып алыңыз. Бұл жазбалар құқық қорғау органдарына немесе ҚР ҰБ коллекторлардың озбырлығы туралы шағымдану қажет болған жағдайда дәлел ретінде пайдалы болады.

Қарыз алушы коллектордың өз қарызын банктен шынымен сатып алғанын немесе оны өндіріп алуға құқығы бар-жоғын тексеруі керек. Бұл үшін қарыз алушы коллекторлардан құжаттарды немесе олардың көшірмелерін сұратуға және мұқият зерделеуге құқылы.

Қарыз алушылармен келіспейтіндіктерін және алдын-ала тексерусіз қаржылық құжаттарға қол қоймауын және жеке қаржыға қатысты сұрақтар қоюдан қорықпауын табандылықпен ұсынамыз. Коллекторлардан қарыздың мөлшерін растайтын құжаттарды талап ету, сонымен қатар нақты нөмірлерді көрсету керек: негізгі борыш бойынша мерзімі өткен берешек, сыйақы және пайыздар.

Егер коллекторлар сіздің мекен-жайыңызға хаттар жібере бастаса, білікті заңгерді тартып, оларға тіркелген хаттармен жауап берген дұрыс. Алдымен коллекторлар сіздің «үнемшіл» екеніңізді көреді және сіздің ісіңізді банкке қайтаруы мүмкін. Екіншіден, бұл Сізге қақтығысты шешуге тырысқаныңызды сотта көрсету мүмкіндігін береді.

Сонымен қатар, коллектормен кездесуге келісетіндігіңізді ұмытпаңыз, бұл Сізге бәріне сәйкес келетін шешімді тез табуға көмектеседі. Сізбен бірге заңгер алуға құқығыңыз бар, бірақ алдын ала сенімхатты рәсімдеңіз. Кездесулер сіздің аумағыңызда немесе КА өткізілуі мүмкін.

Есіңізде болсын, айнымалы КА өкілдерінің сіздің мүліктеріңізді тізімге алуға және тәркілеуге, шоттарды бұғаттауға немесе шетелге шығуға шектеу қоюға құқылы емес. Жоғарыда аталған әрекеттерді тек жеке сот орындаушысы ғана орындай алады.

Сіз Кредит (қарыз) міндеттемелін қабылдағаныңызды және оларды адал түрде орындауыңыз керек екенін ұмытпаңыз. Бұл істі сотқа жеткізгеннен гөрі тиімдірек. КА-мен ынтымақтастықтың негізгі мақсаты - жағдайдан шығудың жолын табу. Сіз АК-ге өтініш жаза аласыз, онда қарыздың пайда болу себептерін түсіндіріп, несие шартының талаптарын өзгертуді сұрай аласыз. КА сіздің түсіндірмеңізді несие берушіге жібереді және олар қарызды қалай өтеуге болатындығы туралы бірлескен шешім қабылдайды. Егер KA сіздің несиеңіз бойынша талап ету құқығын сатып алса, онда ол мұндай мәселелерді өздігінен шешеді.

 

2018 жылғы қаңтардан бастап ҚР ҰБ «НБК«Online» мобильді қосымшасында «Коллекторлық агенттіктердің қызметі» атты жаңа бөлім іске қосылды. Бұл бөлімде Интернеттегі пайдаланушылар коллекторлық агенттіктермен өзара әрекеттесу кезінде өздерінің құқықтары туралы түсінік ала алады. «НБК«Online» қосымшасын AppStore (https://itunes.apple.com/kz/app/nbk-online/id1134502211?ls=1&mt=8) және PlayMarket (https://play.google.com/store/apps/details?id=kz.nationalbank.appeals) дүкендерінде мемлекеттік және орыс тілдерінде жүктеуге болады.

 

Анықтама үшін.

ҚР ҰБ қарыз алушылардан коллекторлардың заңсыз әрекеттері туралы сұраулар алады. Негізгі шағымдар борышкермен өзара іс-қимыл тәртібін бұзумен байланысты.

2019 жылғы қаңтардан бастап ҚР ҰБ, КА анықталған бұзушылықтардың нәтижелері бойынша 33 санкциялар және оларға шектеулі ықпал ету шараларын қолданды.

 

 
     
   
 
   
Қазпошта сервиздері
 
 
 
 
 
 
Осы сайта жарияланған барлық материалдардың құқығы Алматы қаласының Әкімідігіне тиесілі.
© 2005-2019 Осы сайта жарияланған барлық материалдардың құқығы Алматы қаласының Әкімідігіне тиесілі.
Алматы қаласы әкімі Баспасөз қызметінің телефоны : +7 (727) 271-65-56